Lya Murris

Contact

Kleiweg 145
3051 GN ROTTERDAM
T: 010-4226672
E: jeffry@lyamurris.nl
W: www.yesleerenlammy.nl

Openingstijden

Verkoop in de winkel alleen op afspraak

Lya Murris

Wat als klein winkeltje begon aan het einde van de Tweede Wereldoorlog, is inmiddels uitgegroeid tot een familiebedrijf waar je terecht kunt voor kleding gemaakt van leer, suède en lammy. 

Inmiddels is het bedrijf in handen van meneer De Jong, de zoon van Lya Murris. “Mijn moeder begon haar winkeltje aan het einde van oorlog in haar woning. Ze verkocht er kleding of ruilde het voor eten. Uiteindelijk heeft ze hier de oorlog mee overleefd. Na de oorlog huurde ze een pandje op de Kleiweg waar ze woonde en waar ze ruimte had voor een winkel en een etalage. Al snel werd dit pand te klein, het personeel werkte zelfs in de woonkamer, en zijn mijn ouders in 1955 verhuisd naar het huidige pand op de Kleiweg. In 1979 ben ik in de winkel begonnen en tegenwoordig worden onze kledingstukken wereldwijd verkocht.”

Nee bestaat niet

Volgens meneer De Jong is alles mogelijk bij Lya Murris: “In ons atelier maken we van alles zelf, zoals jassen, rokken en broeken. Van alle ontwerpen maken we enkele stuks, zo blijft de collectie uniek en voorkom je dat je op straat iemand tegenkomt met dezelfde jas. We horen vaak van onze klanten dat ze complimenten krijgen over de kleding die ze bij ons kopen. Niet alleen omdat het anders is dan wat je bij de grote ketens ziet, maar ook omdat de kleding met veel passie en vakkundig wordt gemaakt.” 

Speciaal verzoek

Meneer De Jong vervolgt: “We hebben een grote, mooie voorraad in ons atelier, maar we maken ook kleding op verzoek. Zo zijn er bijvoorbeeld klanten met een jas waarvan het model is verouderd. Zo’n jas heeft vaak een emotionele waarde en omdat het materiaal nog goed is, is het zonde om de jas weg te gooien. Samen met de klant bekijken wij vervolgens welke mogelijkheden er zijn om de jas te moderniseren. Niet alleen fijn voor de klant, maar ook heel duurzaam omdat we het materiaal kunnen hergebruiken. Daarnaast vinden wij service heel belangrijk, we zijn wat dat betreft misschien nog wel een beetje van de oude stempel. We komen al onze afspraken na en we stoppen pas als de klant tevreden is.”